Welcome Note

Usia Blog Ini

Followers

Monday, December 15, 2008

Sup Ikan Terjun!!!

Salam..ahad lalu aku masak sup terjun..hehe, sbb apa sup terjun? sebab semua bahan2 dia, aku campak2 ja..
biasa ja sup ikan ni..mmg selalu dihidang dlm family especially dinner time..kali ni aku guna kepala ikan utk sup ni..
bahan2 biasa saja, bawang putih, merah, halia, serai, serbuk kunyit, asam jawa,perasa,garam,ikan n of course air la kan..
tumis jap bahan2 cam bawang merah, putih,halia n serai yg dititik. pastu sudah naik bau, aku mskkan air..pastu aku mskkan asam jawa n serbuk kunyit.
then dah mdidih aku cmpak ikan..akhir sekali tmbah perasa n garam, siap!!!!
ya, aku ngaku di sini aku mmg xpandai memasak..setakat yg biasa2 ja tu boleh laa..uhuhuhuh..ada masa nnt aku bguru ya!!
Tumbuk bawang merah, putih n halia..
Serai..
Kepala ikan yg telah dibersihkan..
Tumis bawang merah, putih, halia n serai..
Masukkan air, serbuk kunyit n asam jawa..
Masukkan kepala ikan..
Sup sedang mendidih..
Sup Ikan Terjun siapp!!

No comments: